2007年9月29日 星期六

雜記20070929

1) 無意間看了今晚亞視播的一個節目的最後兩分鐘,講資優教育。有一幕見到數學資料庫的A小姐,在九龍塘新建的馮漢柱中心,望著科大數學系Ph. D. Year 1學生S同學的壁報。


2) 舊聞。早前Yongky上報紙,有張相,坐他旁邊是我MATH310的一個學生。今日tutorial見到他,有以下對話:

我:Hey, you know Yongky?
佢:Yongky?
我:ngng... I mean Utama Yongky?
佢:Utama?
我:OK... I mean the fat Indonesian guy.
佢:(Think for a while) Oh, you mean that guy... I don't know him.
我:Then how come you took a photo with him? The photo is published in a newspaper.
佢:Yes, one professor shows me that newspaper. It is just AN ACCIDENT.


3) 星期四做ACM題目時見到的一張圖:

沒有留言: